Teknoloji
PC Oyunları Geliyor ve Şubat 2023’te Çıkması Muhtemel
Şubat ayında pek çok PC oyunu bizleri bekliyor olacak. Aksiyondan maceraya, stratejiden rol yapma oyunlarına kadar pek çok türden oyunun bizleri ağırlayacağı bu ay çıkacak oyunların bir listesini hazırladım. Bu listede şubat ayında çıkacak ancak tarihi belli olmayan yapımlar ve şubat ayında çıkabilecek oyunlar yer alıyor. Şimdi listemize geçelim:
Not: Listeyi daha önce hazırladığım bazı oyunların çıkış tarihleri belli oldu. Bunları parantez içinde belirttim.
Öte yandan bu ayın diğer listelerine ulaşmak için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz:
– Şubat Ayının İlk Haftasında Çıkacak PC Oyunları: 1-7 Şubat 2023
– Şubat Ayının İkinci Haftasında Çıkacak PC Oyunları: 7-14 Şubat 2023
– Şubat Ayının Üçüncü Haftasında Çıkacak PC Oyunları: 15-22 Şubat 2023
– Plan B: Terraform (Şubat’ta geliyor – 15 Şubat’a güncellendi)
Gaddy Games tarafından geliştirilen ve ekip tarafından yayınlanan temel bina simülasyon oyunu Plan B: Terraform, Şubat ayında gelebilir. Şu an için rastgele bir çıkış tarihi tam olarak netleşmese de bazı kaynaklarda şubat ayında gelebileceği belirtiliyor. Oyun bize simülasyon ve temel oluşturma öğeleri sunuyor ve bu öğeleri harmanlıyor. Erken erişim versiyonu olarak çıkacak olan bu yapım yeni bir gezegene adım atıyor. Bu gezegende kendi kaynaklarımızı yönetmeye çalışıyoruz ve buraya büyük bir metropol getirmeye çalışıyoruz.
Oyunda fırlatılacağımız bu yeni gezegen tamamen cansız ve kurak bir bölge olarak karşımıza çıkıyor. Bu cansız bölgeyi yeşillendirmek ve yaşatmak için çabalıyoruz. Plan B: Terraform oyununda bu gezegende çeşitli mineraller, nehirler ve okyanuslar bulunuyor. Bu bölümleri yönetmek ve yanlarına kurmak tamamen bizim işimiz.
Plan B: Terraform bünyesinde kuracağımız bu metropol ile bölgelerimize çeşitli kaynakları getirebilir. Ayrıca üreteceğimiz erzak sayesinde depoları doldurabilmektedir. Ayrıca nehirlere yakın makul alanlar inşa edebilir ve daha fazlasını yapabiliriz. Bu gezegende rastladığımız hiçbir şey rastgele değil. Buraya yağmur yağdırmak bile yapacağımız tesislere bağlı. Burada tekrar yağmur yağdırmak için çeşitli fabrikalar kurmaya çalışıyoruz, çevreyi yeşillendirmek ve oksijen dağılımını sağlamak için ağaç dikmek zorundayız ve kendi bölgemizi genişletmeye çalışıyoruz.
Oyun büyük bir şehir kurmaya çalışıyor ve bu şehrin kendi nüfus nüfusu var. Nüfus onlardan yüze, sonra binlerden milyonlara çıkabilir. Dinamik bir kentsel atmosfer yakalamak için çeşitli fabrikalar, yapılar ve daha fazlasını inşa ediyoruz. Tüm bu yapılar oyun içinde bize sunuluyor ve bunları kurmak ve kaynakları yönetmek tamamen bize bağlı.
Oyunda renkli bir grafik ve çizim stili benimsenmiş. Bu da oyuncuların ilgisini çekecek bir özellik. Bilimkurgu temasını barındıran bu oyunda çeşitli sera etkilerinin sonuçları ve diğer canlıların gerçekleri anlatılıyor. Bu oyunda bir nevi bilgilendirici ve gelecekte neler olabileceğine dair bir açıklama yapılmaya çalışıldığını söyleyebilirim.
Plan B: Terraform, yakın gelecek temasına dayanmaktadır. Yukarıda da belirttiğim gibi oyunda sera etkisi, küresel ısınma ve bunun yıkıcı etkilerinin sonuçlarından bahsediliyor. Oyunda yine insanlığın hayatta kalması için mücadele ediyoruz ve bu mücadele tamamen bizim çabamıza bağlı. Yani elementler oyunda hayatta kalabilmek, nüfus nüfusunu arttırmak, çeşitli tesisler inşa etmek ve kendimize su sağlamak için tamamen bizim saldırılarımıza bağlı.
Oyunda altıgen bir yapı benimsenmiştir. Diğer oyunlara göre daha geniş bir oyun alanına sahip olan bu yapım, gerçek zamanlı simülasyon öğeleri içeriyor. Oyunda gezegenin ilk halinden son haline geçiş yapan bir mekanik var. Yani oyunun ilk anından itibaren savrulacağınız bu gezegende her yer kuru ve susuz ama yaptığınız atılımlarla bu gezegen daha canlı hale geliyor ve gezegenin hem görünümü hem de sistemi değişiyor. Bu değişime bizzat şahit oluyoruz.
Bu tarz temel oluşturma – simülasyon oyunlarını seviyorsanız, bu yapımı deneyebilirsiniz. Bu üretim diğer üretimlerden biraz farklı bir sistem benimsemiştir. Yukarıda da belirttiğim gibi küresel ısınmanın etkilerinden kaçınmak ve insanlığı kurtarmak için bir tema var. Yakın gelecek konusu da bu oyunda yer aldığı için dikkatimizi çekebilir.
Plan B: Terraform, ilk olarak erken erişim yayın formatında yayınlanacak. Erken erişim sürümünün ne zaman sona ereceği belirtilmedi. Erken erişim sürümü, tam sürümde yer alacak pek çok özelliğe sahip olmayacak. Bu nedenle, bu süreçte oyuncu geri bildirimleri dikkate alınacak ve bu bildirimlere yanıt olarak çeşitli yenilikler ve özellikler eklenecektir. Yani tam sürüme daha sorunsuz bir yapım aktarılmaya çalışılacak.
– Digimon World: Next Order (Şubat ayında geliyor)
HYDE tarafından geliştirilen ve Bandai Namco Entertainment tarafından yayınlanan parti tabanlı rol yapma aksiyon macera oyunu Digimon World: Next Order Şubat ayında gelebilir. Tek oyunculu, yaratık toplama, simülasyon oyununda harika bir maceraya atılacağız. Burada Dijimon karakterleriyle karşılaşacağız ve küçükken izlediğimiz ve aşina olduğumuz Dijimon karakterleri bu yapımda yer alacak.
Yayınlanacak bu oyun ile Dijimon karakterlerini düşmanlardan kurtarabilir ve kendimizle ilişkilendirebiliriz. Çıktığımız macerada bu canlıları geliştirebilir ve güçlendirebiliriz. Oyunun şubat ayında çıkması bekleniyor, kesin tarih netlik kazanmasa da birçok raporda oyunun şubat ayında çıkacağı belirtiliyor.
Oyunda dijital bir dünya var, bu dünyada Dijimon dünyasından aşina olduğumuz çeşitli düşmanlar aracılığıyla dünya kaosa sürükleniyor. Bu kaosu durdurmak ve düzeni yeniden sağlamak için bu maceraya atılıyoruz. Digimon World: Next Order, rol yapma öğeleri, simülasyon üyeleri öğeleri ve macera öğeleri ve daha fazlasını içerir. Bu oyun içi öğeler her zaman birbirine harmanlanır ve bize aktarılır.
Digimon World: Next Order, tek oyunculu bir yapı sunar ve herhangi bir rastgele çok oyunculu veya çevrimiçi mekanik içermez. Tek başımıza ilerleyeceğimiz ve karakter toplayacağımız bu oyunda parti bazlı aksiyonlu bir dövüş sistemi bizleri bekliyor. Oyunda yoldaşlarımızı da yanımıza alıp çeşitli uğraşlara girişiyoruz.
Yanımıza aldığımız yoldaşları ve topladığımız yaratıkları evcilleştirip güçlendirebiliriz. Oyunda ne kadar çok Dijimon karakteri toplayabilirsek o kadar güçlü olabiliriz. Oyunda canavarları toplarken aynı zamanda bize sunulan dünyayı keşfedip çeşitli sırları açığa çıkarabiliyoruz. Oyuna başlamadan önce erkek ya da kadın karakter seçebiliyoruz ve bu sayede karakterimizi belirleyip bir maceraya atılabiliyoruz.
.
Geliştirici ekibe göre oyunda 200 Dijimon karakteri bulunuyor, bu Dijimon karakterlerini toplayıp bulmak tamamen bize düşüyor. Oyunda daha özel Dijimon karakterleri var ve onların bakımı tamamen bize kalmış.
Geliştirici ekibe göre oyunda 200 Dijimon karakteri bulunuyor, bu Dijimon karakterlerini toplayıp bulmak tamamen bize düşüyor. Oyunda daha özel Dijimon karakterleri var ve onların bakımı tamamen bize kalmış.
Oyunda ana karakterimiz ile Dijimon karakterleri arasında bir bağ kurma mekaniği var, bu bağ ne kadar güçlüyse düşmanlara karşı koymak o kadar kolay oluyor. Oyun içerisinde elde edip topladığımız bu canlıları besleyebilir, eğitebilir ve güçlendirebiliriz. Beslediğimiz ve ürettiğimiz bu Dijimon karakterlerine çeşitli özellikler ekleyebilir ve onları düşmanlara karşı daha da acımasız hale getirebiliriz. Ne kadar çok Dijimon alır ve onları güçlendirirsek, savaşlara karşı o kadar güçlü durabiliriz.
Digimon World: Next Order, bu mekaniklere ek olarak simülasyon öğeleri de içerir. Bu simülasyon unsurları arasında bir kasabımız var, bu kasabayı genişletmek, yeni binalar inşa etmek ve bu binaları yükseltmek tamamen bize bağlı. Oyunda kasabanın yanı sıra çeşitli mahsuller yetiştirip kendimize çeşitli yiyecek – kaynaklar elde edebiliyoruz.
Oyunda tek oyunculu bir yapı benimsediğim için yapay zekanın stabil olması gerekiyor. Bu nedenle geliştirici ekip, bu geliştirilmiş yapay zeka sistemi üzerinde çalıştıklarını belirtiyor. Oyunda Dijimonların yapay zeka savaş sisteminde efor sarf ettikleri, birden fazla Dijimon karakteri varsa bunların ortasında bağlanıp daha fazlasını yaptıkları ifade ediliyor. Bu Dijimon karakterlerini istediğimiz gibi yönetebilir, onlara komutlar verebilir ve düşmanlara karşı koymalarını sağlayabiliriz.
Dijimon hayranıysanız ve bu dünyayla ilgileniyorsanız, bu tek kişilik yaratık toplama oyununa bir şans verebilirsiniz. Digimon World: Next Order’ın Şubat ayında çıkması bekleniyor ancak bu tarih ertelenebilir. Steam platformunda yakında gelecek şeklinde bir ifade var ancak birçok rapor şubat ayına işaret ediyor.
– Rooftop Renegade (Şubat’ta: platform – Güncelleme: 16 Şubat’ta geliyor)
Melonhead Games tarafından geliştirilen ve grup tarafından yayınlanan platform aksiyon macera oyunu Rooftop Renegade şubat ayında geliyor. Renkli ve neon bir dünyaya sahip olan bu platform oyununda soldan sağa doğru düzgün bir yapı var. Soldan sağa hızlı bir şekilde hareket edeceğimiz ve bolca aksiyon öğesinin bulunacağı bu oyunda hem tek oyunculu hem de çok oyunculu mod bulunuyor. Multiplayer modunda ise en fazla 3 arkadaşımızı yanımıza davet edip bu renkli dünyaya adım atabiliyoruz. Bu sayede çabada yakın bir rol oynayabiliriz.
Cyberpunk – gelecek temasını yansıtan bu oyunda mor kristalleri topluyoruz ve platform öğeleri sayesinde yeteneklerinizi gösterebiliyoruz. Baştan aşağı zıpladığımız bu oyunda platform ögeleri oldukça sık karşımıza çıkıyor. Temelde bir platform olan bu oyunda çeşitli yeteneklerimizi gösterebiliyoruz. Ayrıca canlı bir yapı da bizleri bekliyor.
Oyunda çeşitli bölümler bulunmaktadır. Her bölüm kendi platform öğelerini, yapısını ve daha fazlasını sunar. Rooftop Renegade’de karşımıza gökdelenler, ışıklı bir dünya, çeşitli tuzaklar ve dahası çıkıyor. Anlık kararlar alacağımız bu platform oyununda yeteneklerimizi göstermemiz gerekiyor.
Oyun, çeşitli benzersiz kontrollere ve oyun içi fizik mekaniğine sahiptir. Bu yapılara hakim olmak genellikle biraz zaman alır. Oyunda yeteneklerimizi gösterebileceğimiz ve kayabileceğimiz bir yapı var. Çeşitli düşman atışları, tuzaklar ve daha fazlasıyla karşılaşıyoruz. Bu atışlardan kaçınmamız ve hızla ilerlememiz gerekiyor.
Güçlü platform öğeleri, Rooftop Renegade’de görünür. Bu oyunda tek başımıza veya çok oyunculu modda ilerleyebiliriz. Oyunda bir koşucu var, bu koşucu çok oyunculu modda diğer personel tarafından rahatsız ediliyor. Rahatsız edilmek için çeşitli saldırılar yapılabilir. Oyunda koşucu pateni var ve onunla hızlı kayabiliyor ve çeşitli yeteneklerle arkasına nitro pompalayabiliyor. Böylece anında platformdan platforma daha hızlı atlayabilir.
Oyunda bazı platformlar bozuk ve bazıları da farklı tuzaklarla bizi yıkmaya çalışıyor. Bu tuzaklardan başarılı bir şekilde çıkmaya çalışıyoruz. Oyunda yanımıza üç arkadaşımızı alıp onlara karşı çaba gösterebiliyoruz. Oyun içinde yerel çok oyunculu modda oynamak için bir denetleyici gereklidir. Bu nedenle, yerel çok oyunculu modda klavye ve fare ile oynanamaz.
Oyunda bize sunulan dünyanın dışında yeni challange’lar yaratabileceğimiz bir mod da bulunuyor. Bu mod ile çeşitli dünyalar yaratabilir, platform öğelerini istediğimiz yere koyabilir ve kendimizin bir parçasını tasarlayabiliriz. Rooftop Renegade’de çeşitli ekipmanları seçebilir ve mevcut yeteneklerimizde ustalaşabiliriz. Çeşitli mekanizmaların ve tehlikelerin olduğu bu hareketli dünyada soldan sağa hareket edip hızlı ve akıcı bir platform aksiyon oyununa dalabiliriz.
Bu çaba içerisinde çeşitli puanlar alabiliyoruz, ekipman satın alabiliyoruz ve Rooftop Renegade’de bu çabamızda kendimizi geliştirebiliyoruz. Oyunda yukarıdan aşağıya atlayacağımız platform elemanları, içinden geçeceğimiz daireler, üzerine bastığımızda kırılan yapılar ve daha fazlası karşımıza çıkıyor. Bu nedenle reflekslerimiz de bu oyunda çok değerli.
Yukarıda da belirttiğim gibi oyunun kendine has kontrolleri ve fiziği bulunuyor. Bu nedenle, onlara hakim olmak biraz zaman alabilir. Bu tarz platform aksiyon oyunlarını seviyorsanız bu yapımlara bir şans verebilirsiniz. Oyun şubat ayında çıkış yapmaya hazırlanıyor ancak kesin tarih şu an için belirtilmiyor.
Öte yandan oyunun Steam sayfası da açık. Dilerseniz istek listenize ekleyebilir, oyun bittiğinde e-posta adresinize bildirim alabilirsiniz. Bu sayede oyun çıktığında haberdar olabilir ve dilerseniz bu süre zarfında oyunu satın alabilirsiniz.
– Ormanın Oğulları (Şubat ayında: hayatta kalma korku çok oyunculu)
Endnight Games tarafından geliştirilen ve Newnight tarafından yayınlanan çok oyunculu korku hayatta kalma açık dünya oyunu Sons of the Forest, Şubat ayında piyasaya sürülecek. The Forest’ın devamı olan Sons of The Forest, daha önce Ekim 2022’de vizyona girmişti. Ancak şimdi Şubat ayında çıkış yapmayı hedefliyor. Oyun daha önce birçok kez ertelenmişti. Yani bu kez Şubat ayında bekliyoruz.
Hayatta kalma birinci şahıs korku oyunu The Forest’ın bu devam filminde yeni düşman türleri, yeni bir açık dünya, yeni personel mekaniği – öğeler ve daha fazlası bizi bekliyor. Oyun, PC platformunda Steam üzerinden 29,99 dolar fiyatla çıkacak. Şu anda Türkiye fiyatı belli değil.
Sons Of The Forest’ta bu yapımlardan aşina olduğumuz açık bir dünyaya atılacak, kendimizi ücra bir adada ve tehlikelerle dolu bir yerde bulacağız. Yeni bir deneyim sunması planlanan bu oyunda çeşitli tehlikeler, görseller, oyun içi silahlar, araçlar ve daha fazlası yer alacak. Bizden açık bir dünyanın isteneceği bu kaygılı hayatta kalma oyununda çevreden kaynak toplayacak, craft mekaniği sayesinde çeşitli eşyaları birleştirecek ve toplanan kaynakları kendimize faydalı bir şekilde kullanacağız. Oyunda The Forest’ta olduğu gibi tehlikelere karşı kendimizi korumak için çeşitli yapılar ve binalar inşa edeceğiz. Bir önceki oyunda olduğu gibi oyunu tek başımıza ya da istersek arkadaşlarımızla birlikte oynayabileceğiz. Bu tür yapımları arkadaşlarla oynamak daha eğlenceli ve keyifli oluyor. Bu sebeple kesinlikle multiplayer kısmını denemenizi tavsiye ederim.
Türkçe dil takviyesi ile çıkacak olan bu oyunda yeni kaygı öğeleri, tabancalar, baltalar, sopalar ve daha fazlası yer alacak. Bunların kullanımı, üretimi ve kaynakların toplanması tamamen bize bağlı olacaktır. Bu araç ve silahlarla kendimizi her türlü tehlikeye karşı savunmak zorunda kalacağız. Bu nedenle üretimleri çok değerlidir.
Tek başımıza veya arkadaşlarımızla birlikte savrulacağımız bu açık dünyada dilediğimiz gibi dolaşabileceğiz, çeşitli yerlerin sırlarını ortaya çıkarabileceğiz, çevreden kaynak toplayabileceğimiz ve bize faydalı olacak her şeyi yapabileceğiz. Oyunda nasıl hayatta kalınır sorusunu bizzat deneyimleyeceğiz ve bu sorunun cevabını bizzat kendimiz vereceğiz.
Oyunda rastgele bir NPC veya yan karakter yok. Ayrıca sorumluluğunu üstleneceğimiz bir tamirci de yok. Biz bu dünyanın temeliyiz, yani ne yaparsak yapalım oyun tarafından kabul ediliyor. Nitekim yaptığımız atılımlar, yarattığımız araçlar, inşa ettiğimiz yapılar tamamen kendi özgür irademizle ve hiçbir görevle bağlı olmadan yapılmaktadır. Geliştirici ekip bu konuda esasen şunları söylüyor: “Oyunda görevler ve emirlerle sizi havlayacak yapay zekaya sahip bir karakter yok. Böylece ne yapmak istersen yapabilirsin. Burada emirleri veren sizsiniz ve olacaklara karar veren sizlersiniz. Ne yaparsan yap, kendin için yapıyorsun.”
Farklı bölgeler ve tehlikeler bizi bekliyor olacak
Oyunda farklı bölgelere seyahat edebileceğiz, onlara ulaşıp keşfedebileceğiz. Keşif sırasında çeşitli kaynakları toplayabileceğiz, çeşitli tehlikelerle karşılaşabileceğiz ve çeşitli sırları açığa çıkarabileceğiz. Oyunda da The Forest’ta olduğu gibi mutasyona uğramış yaratıklar bizi karşılayacak. Bu mutasyona uğramış yaratıklar bize doğru koşacak ve biz de yarattığımız aletlerle kendimizi savunmaya çalışacağız. Oyunda yine çeşitli totemler yapacağız ve bu totemler sayesinde bu yamyamlara karşı koyabileceğiz.
İlk oyundan farklı olarak oyuna daha fazla oyun içi mekanik ve animasyon eklendi. Bunun yanı sıra seslerde de bir konuşma uygunluğu vardır. Geliştirici grubu, bu oyundaki her bir etkileşimi hissetmemizi istiyor. Bu sebeple oyun içerisinde ateş yakmak için çubukların kırılma durumu, içinden çıkan sesler ve daha fazlası bizlere en iyi deneyimi yaşatmak için elden geçirilmiştir. Oyunda balta kullanma, bir şeyler inşa etme ve daha fazlası anlatılıyor.
Dinamik sezon geçişleri olacak
Öte yandan, Sons Of The Forest dinamik sezonluk mekaniklere sahip. Bu dinamik mevsimsel mekanik nedir? Örneğin oyunda bahar aylarından başlarsak bu daha sonra yaza dönüşür, ardından tekrar sonbahara adım atarız ve kış aylarına hatasız ilerleyebiliriz. Yani oyunda dinamik olarak bir sezon döngüsü var. Oyuna çeşitlilik katan ve ortamı değiştiren unsurlardan biri de bu diyebilirim.
Oyundaki sezon döngüsü, içinde bulunduğumuz açık dünyayı da etkiliyor. Bu nedenle bu döngüye çok dikkat etmemiz gerekiyor. Örneğin yazın nehirlerden yakaladığımız balıklar kış aylarında bize çok yardımcı olacaktır. Çünkü kış aylarında hem bitki hem de hayvanlar açısından çeşitli kıtlıklar yaşayacağız. Kış mevsiminde yiyecek ve kaynaklar kıtlaşacak ve yiyecek arayan sadece biz olmayacağız. Sonuç olarak hem tehlikeler artacak hem de çeşitli kıtlıklar yaşayacağız. Bu yüzden yiyecekleri sıcak mevsimlerde saklamalı ve buna göre plan yapmalıyız. Hayatta kalma öğelerini sonuna kadar hissettiren mekaniklerden biridir bu. Bu tamircinin kulağa çok hoş geldiğini söyleyebilirim.
Oyunda yukarıda da belirttiğim gibi ister tek oyuncu olarak bu açık dünyaya atlayabilir, isterseniz de çevrimiçi çok oyunculu modda arkadaşlarınızı bize katılmaya davet edebilirsiniz. Arkadaşlarımızı bize katılmaya davet edersek, daha güçlü ve planlı hareket etmemiz gerekir. Topladığımız kaynakları yeniden çağrılan arkadaşlarımızla paylaşabilir, rastgele bir yapı oluşturmak için birlikte çalışabilir ve çevreyi keşfetmek için küçük kitleler halinde önceden plan yapabiliriz. Aslında bu oyunu çok oyunculu oynamanın daha fazla eğlence ve keyif verdiğini söyleyebilirim.
2023 yılında beklenen oyunlar arasında yer alan Sons of The Forest bakalım nasıl deneyimler sunacak bizlere. Bu zamana kadar oyun için çeşitli fragmanlar ve oyun içi oynanış sekansları yayınlandı. Bakalım bu unsurlar bize nasıl ve ne şekilde aktarılacak, hep birlikte göreceğiz.
Bu tarz hayatta kalma oyunlarını seviyorsanız ve bu yöntem yapımları daha önce arkadaşlarınızla birlikte oynadıysanız, daha önce oynamamış olsanız bile bu oyunla bir adım atmanızı tavsiye ederim. The Forest oyunundaki mekaniklerin dışında oyuna birçok yeni eşya ve mekanik eklendi. Bu sebeple oyundan beklentilerinizin biraz yüksek olduğunu söyleyebilirim.
Oyunun sayfası aslında şu anda Steam platformunda açık durumda. Oradan dilek listenize ekleyebilirsiniz. Destek listenize ekler eklemez, çıkış yaptığınızda e-posta adresinize bir bildirim gönderilecektir. Bu bildirim sayesinde oyunun çıktığı size bildirilecektir. Oyunu oynamak istiyorsanız ve aklınızda böyle bir şey varsa istek listenize ekleyebilirsiniz. Yine yukarıda da belirttiğim gibi oyunun Türkiye fiyatı şu an için kesin değil ancak Türkçe dil bazında çıkacağını da hatırlatalım.
– Perseus: Titan Slayer (Şubat’ta: üstten görünüm, aksiyon, roguelike – Güncelleme: 13 Şubat’ta yayınlandı)
Bağımsız olarak geliştirilen Sicarius tarafından geliştirilen ve G-DEVS tarafından yayınlanan üstten görünüm aksiyon, roguelike, macera oyunu Perseus: Titan Slayer, şubat ayında çıkmaya hazırlanıyor. Üstten kamera bakış açısına sahip olan bu oyun tamamen dövüş odaklı bir yapıya sahip. Oyunda karşımıza çıkan düşman kümelerini yenip topluca yok edip ortadan kaldırmaya çalışacağız. Bu tek oyunculu oyunda bir yarı tanrı olan perseus olarak harika bir maceraya atılacağız. Oyundaki amacımız karşımıza çıkan bu şeytani güçleri durdurmak ve burada bir düzen sağlamaktır.
Perseus: Titan Slayer’da çeşitli düşman türleri ve düşman kümeleriyle karşılaşacağız. Bunların her biri farklı dövüş stillerine sahip olacak. Bu düşmanlara karşı da çeşitli yetenekler sergileyeceğiz ve bu düşmanları ister tek düşman olarak, ister topluca katletmeye çalışacağız.
Perseus: Titan Slayer’da çeşitli düşman türleri ve düşman kümeleriyle karşılaşacağız. Bunların her biri farklı dövüş stillerine sahip olacak. Bu düşmanlara karşı da çeşitli yetenekler sergileyeceğiz ve bu düşmanları ister tek düşman olarak, ister topluca katletmeye çalışacağız.
Oyunda prosedürel bir yapı olacak bu yüzden yeni bir oyuna başladığınızda veya öldükten sonra oyun size farklı bir deneyim sunmaya çalışacak diyebilirim. Rastgele oluşturulmuş bir dünya takma ad yordamı. Bundan dolayı artık birçok oyun bu yapıyı kullanıyor, bu yapıda örneğin öldüğünüzde bir yerden çıkan düşman kümeleri artık başka bir yerden çıkabiliyor veya bulduğunuz bir nesne artık farklı bir yerde bulunabiliyor. . Bu nedenle oyuna rastgele bir mekanik getiriyor ve her deneyimde bize farklı bir oynanış öğesi aktarıyor.
Oyundaki asıl amacımız alışılagelmiş düşman kümelerini ortadan kaldırmaktır. Doğal olarak, dövüş ve savaş odaklı bir oyunda ne bekliyoruz? Silah çeşitliliği ve dövüş unsurlarının güzel olmasını bekliyoruz. Oyunda çok fazla yakın dövüş silahı var ve dövüş mekanikleri oldukça ilgi çekici görünüyor. Çıkacağımız bu macerada yakın dövüş silahlarının ortasında kılıç, hançer, katana gibi silahlar bulunuyor. Bu silahları dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Karakterin sahip olduğu bariz beceriler de var. Örneğin, koşma, düşman baskınlarından ani bir şekilde kaçınma ve daha fazlası gibi yetenekler var. Bunları gerçek zamanlı olarak kullanmak ve düğmeye basmak tamamen bize bağlı.
Oyun saf savaş ve muharebe unsurlarını bizlere aktarıyor. Siz de fırsat buldukça rahatlamak ve sürekli çatışmak için bu üretime şans verebilirsiniz. Oyunda alışılagelmiş düşman kümelerinin dışında bariz yerlerde işveren savaşlarıyla karşılaşıyoruz. İşveren savaşları, normal düşmanlardan daha güçlü ve daha güçlüdür. Her işverenin kendi beceri şeması ve saldırı tarzı vardır. Bu nedenle kısa sürede bu saldırı stillerini öğrenmeli ve atılımlarımızı buna göre planlamalıyız.
Oyunda alışılagelmiş hikaye modundan hayatta kalma moduna kadar pek çok mod bulunuyor. Hikaye modu bize standart bir oyun deneyimi sunarken, Survivor modu ise ne kadar uzun süre hayatta kalırsak bu oyunu o kadar bitirmiş oluyoruz. Survivor modunda düşmanlar üzerimize akın ediyor ve biz de bu düşman kümelerine karşı hayatta kalmaya ve onlardan kaçmaya çalışıyoruz. Sürekli gelen bu düşman kümelerine karşı yeteneklerimizi göstermeye çalıştığımızı söyleyebilirim.
Perseus: Titan Slayer’da yine farklı yapılar karşımıza çıkıyor. Örneğin oyunda bir tank karakterine sahip olmak istiyorsak, istersek yüksek hasar veren bir karakter olarak kendimizi giydirebiliriz. Her şey oyunumuza ve yapacağımız atılımlara bağlı.
Oyunda düşman gruplarına toplu baskın tarzında saldırarak onları anında yere serebilecek ve yarmalarından kaçabileceğiz. Düşmanlar yeri geldiğinde üzerimize büyük taşlar atabilecek, çeşitli büyüler yapabilecek ve daha fazlasını yapabilecekler. Oyunda ayrıca bize ekstra güç veren ve katkı sağlayan seçenekler de olacak. Örneğin 600 hasar puanı artı veren bir özelliği seçebileceğiz veya yenileme özelliğini alabiliriz. Oyun zaman zaman bu seçeneği bize sunacak ve siz de kendi isteğinize göre bu özelliklerden birini seçebileceksiniz.
Bu tür aksiyon ve dövüş odaklı tarzı seviyorsanız, bu yukarıdan aşağıya, tamamen dövüş odaklı üretime bir şans verebilirsiniz. Oyun Türkçe dil takviyesi ile karşımıza çıkacaktır. Oyun şu anda Play testi için mevcut ve erişim talep etmek için Steam platformuna gitmeniz ve oradaki butona tıklamanız yeterli. Oyunun herhangi bir demo versiyonu bulunmamaktadır. Ama tek yapmanız gereken onu hemen istek listenize eklemek. İstek listenize eklediğinizde oyun çıktığı gün e-posta adresinize bir bildirim gönderilecek ve bu konuda bilgilendirileceksiniz.
– Flame Keeper (Şubat’ta geliyor: tek oyunculu, roguelike, aksiyon)
Kautki Cave tarafından geliştirilen ve Untold Tales tarafından yayınlanan tek oyunculu roguelike aksiyon oyunu Flame Keeper şubat ayında geliyor (bazı kaynaklar 24 Şubat olarak gösteriyor). Çeşitli platform öğelerinin ve amansız düşmanların yer aldığı bu oyunda farklı bir macera bizi bekliyor. Üstten görüşlü kamera bakış açısına sahip bu oyunda hep ölüp dirilip yeni taktikler deneyeceğiz. Rogulike unsurların yer aldığı bu yapımda ölmek ve dirilmek oldukça normal.
Aksiyon ve dövüş unsurlarının da yer aldığı bu oyunda alev kesici olarak ilerleyip alev saçan düşmanları yenmeye çalışacağız. Oyunda çeşitli platform öğeleri yer alacak. Bu platform öğeleri içinde, çeşitli zorluklara sahip bulmacalar, zamanlama gerektiren tuzaklarla dolu bölgeler ve daha fazlası sunulacak.
Flame Keeper içinde bu alev segmentasyonunun kontrolünü ele alacağız. Elimizde bulunan alev modülü ile çeşitli düşmanların karşısına çıkacağız. Bu ateş topunun kendine ait farklı istatistikleri ve bitirici vuruşları olacak. Bu sayede düşmanları daha kolay ve etkili bir şekilde yenebileceğiz. Karşılaştığımız tehditlerin ortasında akrepler, her türlü canlı ve dahası olacaktır. Bunların her birinin farklı bir saldırı stili, sağlığı ve istatistikleri olacaktır. Yeri geldiğinde karşımıza çıkan bu yaratıkların üzerine atlayıp ateş topunun altında ezebileceğiz ve yeri geldiğinde akrebin kuyruğunu tutup sağa sola çevirerek onu yenebileceğiz. Yani oyunda birçok farklı aksiyon ve dövüş unsuru olduğunu söyleyebilirim. Bu, oyuna çeşitlilik sağlayan mekaniklerden biridir.
Oyunda kontrol ettiğimiz bu ateş topunun çeşitli yetenekleri olacak. Bu dünyada ilerledikçe ve güçlendikçe bu yetenekleri geliştirebileceğiz. Bu nedenle oyunda hep öleceğiz ve her öldüğümüzde yeni deneyimler kazanacağız. Roguelike unsurların yer aldığı bu oyun çeşidin gerektirdiği özellikleri bünyesinde barındıracak ve bizleri harika bir maceraya sürükleyecektir.
Flame Keeper oyunu kolaydan zora doğru hatasız bir sistem içerecektir. Yani ilk etapta göze alacağımız bu dünyada çeşitli tehlikelerle rahatlıkla yüzleşebileceğiz. Ancak bu sefer daha da zorlaşacak, karşılaştığımız düşmanlar gittikçe güçlenecek. Bundan dolayı bu aşamada kendimizi geliştirmemiz gerekecek ve yeteneklerimizi yükseltebileceğiz.
Kolaydan zora doğru platform oluşturma zorlukları
Oyunda karşımıza çıkan her türlü tehlikenin ortasında sadece bu yaratıklar değil, platform unsurları ve farklı zorluklarla çeşitli dezavantajlar da yer alacak. Bu engellerin zorlukları kolaydan zora doğru artacaktır. Hem zamanlamamızı iyi tutmamız hem de gerçek zamanlı olarak zıplayıp atak yapmamız gereken bu oyunda çeşitli dezavantajlar yer alacak. Yani tehlikeli yaratıklarla uğraşırken çeşitli dezavantajlara sahip platformlardan zıplamaya ve zıplamaya çalışacağız.
Oyunda kontrol ettiğimiz bu alev segmenti çeşitli marifetlere sahip olacak. Bu beceriler aktif ve pasif beceriler olarak ayrılacaktır. Bu becerileri istediğimiz gibi geliştirip yükseltebileceğiz. Bunun yanı sıra oyun içerisinde yeni becerilerin kilidini açabileceğiz ve çeşitli görevleri tamamlayarak işimize yarayabilecek eşyalar elde edebileceğiz. Bunları önümüze çıkan tehlikelere karşı da kullanabiliriz.
Oyunda rune sistemi vardır.
Oyunda bir de rune sistemi olacak. Bu rün sistemi karakterimize farklı yetenekler ve bonuslar sağlayacaktır. Bunları istediğimiz gibi birleştirip farklı kategorilerin kilidini açabileceğiz. Yani bu sistem bir yetenek ağacı olarak düşünülür.
Bu rün ağacı farklı niteliklere sahip olacak. Bu özellikleri açıp farklı özellikleri birbiriyle temas ettirip daha güçlü bir etki yaratabileceğiz. Bu, karakterimizin gelişmesinde ve güçlenmesinde değerli bir rol oynayacaktır. Bu nedenle Flame Keeper, rünleri toplamayı ve görevleri yerine getirmeyi ihmal etmemeniz gereken bir fabrikasyon olarak karşınıza çıkacaktır.
Oyundaki asıl amacımız yukarıda bahsettiğim alev topu ile her bölgeyi keşfetmek ve keşfettiğimiz bu yerlerden alev gücü toplamak. Bu alev kuvvetleri ana ateş kampı dediğimiz yere götürülecek. Asıl amacımız çevrede keşfettiğimiz alev güçlerini ana kampımız olan itfaiye kampına getirip buraya nakletmek olacaktır.
Oyunda farklı bölümler ve bu bölümlerin farklı temaları olacak. Her bölümde farklı tehlikeler ve platform öğeleri yer alacak. Etrafımızdan yeniden keşfedebileceğimiz çeşitli rünler ve alev güçleri ortaya çıkacak. Bu nedenle bir bölgeye atıldığımızda toplayıp keşfedebileceğimiz çeşitli eşyalar karşımıza çokça çıkacaktır.
Oyunda her bölümden sonra durabileceğimiz bir ana kampımız olacak.
Flame Keeper’da tehlikeli bölgelerin yanı sıra kendi ana kampımıza da sahip olacağız. Bu ana kamp herhangi bir rastgele tehlike içermeyecektir. Bu nedenle burada dinlenebileceğiz, bu bölümde kendi becerilerimizi geliştirebileceğiz ve etraftan topladığımız kaynakları burada farklı yapılar inşa etmek için harcayabileceğiz. Oyundaki bu kamp sayesinde farklı özellikler açabilecek, çeşitlendirebilecek ve oyunun gidişatını şekillendirebileceğiz. Dolayısıyla oyuna çeşitlilik katan unsurlardan biri de bu.
Bu tür üstten görünüm rogulike aksiyon oyunlarını seviyorsanız ve bir yandan karakter geliştirme mekaniklerine ilginiz varsa bu yapım tam size göre diyebilirim. Oyunun kesin çıkış tarihi şu an için kesin değil. Ancak bazı rapor ve kaynaklarda 24 Şubat olarak görünüyor. Bu tarih ertelenebilir veya daha fazla geri çekilebilir. Şubat ayında yapımların arasına bu oyunu da dahil etmek istedim. Ne olursa olsun, bu oyun çıkacak ve oynamaya başlayabiliriz.
Oyunun Steam sayfası şu anda açık. Dilerseniz oradan dilek listenize ekleyebilir ve çıktığı gün bildirim alabilirsiniz. Bu sizin için uygun olabilir.
– Lords of Ravage (Şubat’ta geliyor: taktikler, fantezi, rol oynama)
Synthetic Domain tarafından geliştirilen ve grup tarafından yayınlanan karanlık temalı fantastik rol yapma oyunu Lords of Ravage, şubat ayında çıkacak oyunlardan biri. Ancak bu tarih öne alınabilir. Bu zindan tabanlı rol yapma taktiksel oyunda, çeşitli bölgelere ilerleyecek, onları keşfedecek ve temel olarak zindanları temizleyeceğiz. Sıra tabanlı taktik unsurları da barındıran bu oyunda farklı setlerden oluşan bir takım oluşturacağız, farklı yeteneklere sahip karakterler bu gruba dahil olacak ve onlarla birlikte zindanları temizlemeye başlayacağız. Her temizlemeden sonra bize çeşitli ödüller verilecek ve bu sayede karakterimizi ve ekibimizi güçlendireceğiz.
Oyunda bir çok karakter olacak ve bu karakterler sayesinde grubumuzu daha güçlü hale getirebileceğiz. Türkçe dil takviyesi ile çıkacak olan bu oyunda keşfettiğimiz zindanları yağmalayabileceğiz, yağmaladığımız zindanlar sayesinde kaynak elde edebileceğiz ve bu zindanların bir nevi işvereni olduğumuzu göstermeye çalışacağız.
Lords of Ravage’da bir grubumuz olacak. İstersek çeşitli yeteneklere sahip karakterleri bu gruba ekleyip dahil edebileceğiz. Bu sayede düşmanlara karşı daha etkili geleceğiz. Karanlık bir atmosfere sahip olan bu oyunda üç farklı Lord olacak. Bu Lordların her birinin farklı özellikleri ve temaları olacaktır. Aslında lordlara grupların başı, yani ana kahraman denilebilir. Bu yüzden bu Lordları mümkün olan en iyi şekilde yükseltmemiz, kişiselleştirmemiz ve hayatta kalmalarını sağlamamız gerekiyor. Bu şekilde, onların tüm potansiyellerini açığa çıkarabilir ve düşmanlara ezici bir darbe indirebiliriz. Rol yapma öğelerinin yer aldığı bu yapımda bu formdaki ana kahramanları yükseltebiliyor ve onlara çeşitli ekipmanlar vererek onları güçlendirebiliyoruz.
Oyunda zindan tabanlı bir yapı olduğundan bahsetmiştim. Elbette bu zindanların farklı yapıları var ve farklı tipte düşmanlarla karşılaşıyoruz. Oyunda barbar kümelerinden askeri kümelere kadar pek çok farklı türde düşman bulunuyor. Bu düşman kümeleriyle karşılaşıyoruz ve onları yenmeye çalışıyoruz. Bir yandan grubumuzu güçlendirmeye, lordlarımızı güçlendirmeye çalışıyoruz. Ayrıca her küme ve zindan kendi mekaniğine ve yapısına sahiptir. Bu yüzden avantajlarını ve dezavantajlarını bulmak tamamen bize kalmış diyebilirim.
Lords of Ravage’da zindanlar dışındaki şehirlere de baskın yapabiliyoruz. Baskınlar sırasında çeşitli yeteneklere sahip kişileri kümemize dahil edebiliyoruz, burada kümeler ile ittifaklar kurup çeşitli dostluklar kurabiliyoruz. Öte yandan baskın yaptığımız yerlerden çeşitli kaynaklar toplayabilir, birçok sırrı açığa çıkarabilir ve eserler elde edebiliriz. Hem kendimizi hem de kümemizi büyütmenin yollarından biri de bu.
Sıra tabanlı taktik savaş unsurlarının yer aldığı bu oyunda kümemiz ile tek tek atılım yaparak düşmanları alt etmeye çalışıyoruz. Bir yandan stratejimizi geliştirmeye çalışırken diğer yandan grubumuzdaki karakterlerin tüm güç potansiyellerini ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Oyunda bu karakterlerin ortasında çeşitli kombinasyonlar yapabiliyoruz ve düşmanların üzerine bitirici vuruşlar yapabiliyoruz.
Oyunda her türlü zindan ve kasabaya geçebiliyoruz ve buranın yeni özelliklerini keşfetmeye başlıyoruz. Oyunda ilerledikçe, hem yeni yükseltmelerin hem de yeni karakterlerin kilidini açabiliyoruz. Yeni yükseltmelerin kilidini açarak takımımızı ve lordumuzu güçlendirebilir ve yeni karakterlerin kilidini açarak grubumuza yeni üyeler ekleyebiliriz. Kendimizi güçlendirmenin en etkili yolu budur.
Piksel grafik yapısıyla karşımıza çıkacak olan bu yapımda sıra tabanlı taktiksel unsurlar, rol yapma ögeleri, karakter geliştirme ekranı, baskın mekanikleri ve dahası bizlere sunuluyor. Karanlık bir atmosfere sahip olan bu oyunun şubat ayında gelmesi bekleniyor.
Bu tür piksel rol yapma zindan tabanlı yapımları seviyorsanız ve bir yandan sıra tabanlı strateji öğelerini denemek istiyorsanız bu yazıya göz atabilirsiniz. Oyunun Steam sayfası şu anda açık. Bu platformda dilek listenize ekleyebilirsiniz. Öte yandan Steam üzerinden oyunun bir demosu yayınlandı. Ancak demo maalesef şu anda kullanıcılara açık değil.